Sunday, June 5, 2011

kejayaan!!

ukhuwahfillah=)
semua org nak berjayakan..kejayaan tu tak mustahil kita kecapi..setiap insan pasti inginkan kejayaan dalam hidup..tak terkecuali aku..cuba kita ingat balik dari kita sekolah rendah,menengah dan even dah masuk belajar ke stage yg lagi tinggi,apa kejayaan kita dah capai...??even dalam akademik or sukan..kejayaan nih ada 3 kategori..pertama,org yg berjaya dalam akademik tp kurang dalam sukan..kedua,org yg berjaya dalam sukan tp kurang dalam akademik..dan kategori ketiga,org yg berjaya kedua2nya..so,anda dalam kategori mana ya??kita takkan berjaya tanpa usaha,doa dan tawakal..aku nak kongsi sedikit pengalaman aku..actually,aku pun pernah gagal..masa UPSR,alhamdulillah aku dapat semua A..tp PMR aku gagal nak teruskan kejayaan tu..SPM pun macam tu..tp keputusan aku masih ok la..tak mengecewakan sbb aku tak betul2 berusaha..tapi selepas SPM tu,baru lah rasa menyesal tu ada...baru tahu susahnya nak tentukan takdir hidup kita lepas tu.kalau silap langkah,memg menyesal seumur hidup kot...tp kita juga harus ingat setiap apa yg sudah di takdirkan pada kita ada hikmahnya kan..then,hikmahnya adalah aku berjaya mencapai keputusan yg cemerlang dalam pepriksaan di kolej matrikulasi..alhamdulillah..bersyukur kepada Nya..ni lah keputusan aku..bukan niat nak bangga tp sekadar berkongsi dan mungkin boleh bg semangat pada kawan2 yg lain=)

keputusan utk Peperiksaan Semester Program Matrikulasi 2010/2011
KOLEJ MATRIKULASI N.SEMBILAN

Bahasa Inggeris memg tak leh kata apa lah..haha..sbb tak masuk pointer tu amek ringan tp menyesal gak sbb tak buat betul2 exam english..hehe..yg nih jgn ikut ye..tp apa2 pun Alhamdulillah..tak pernah sangka akan dapat keputusan sebaik nih..bersyukur sngt sbb dapat bg hadiah nih kat ayah dan mak..percayalah,dengan kejayaan kita sahaja kita dapat gembirakan hati kedua ibu bapa kita..belajar..belajar..dan terus belajar...hope dengan apa aku tulis nih dapat beri sedikit sebanyak semangat pada kawan2 yg sudi baca 'bebelan' aku nih..Wallahua'lam..=)
"Happiness is the spiritual experience of living every minute with love, grace and gratitute"

No comments:

Post a Comment